Jaren 1930 in Korea, dat sinds 1910 geannexeerd is door Japan.

Een jonge Koreaanse kunstenares arriveert in een exuberant landhuis, een vreemde architectonische constructie met een aparte Victoriaanse en Japanse vleugel.  Sook-hee werd in dienst genomen als dienstmeisje door Lady Hideko. Die verloor haar beide ouders toen ze nog erg jong was en is erfgename van een fortuin. Haar oom Kouzuki, een sinistere man, voedde haar op. Sook-hee daarentegen is van arme afkomst en ook wees. Ze werd in het weeshuis op een “dickensiaanse” wijze opgeleid tot zakkenrolster. Ondanks hun totaal verschillende achtergrond groeien de twee vrouwen naar elkaar toe.

Park Chan-wook (OLDBOY, LADY VENGEANCE) is één van die Zuid-Koreaanse regisseurs die ons altijd weet te hypnotiseren met mysterieuze en meeslepende vertellingen verpakt in prachtige, suggestieve, gestileerde beelden. De film is gebaseerd op de historische Victoriaanse roman Fingersmith van de Britse Sarah Waters. Op meesterlijke wijze wist de regisseur de Victoriaanse en gotische elementen uit het boek naar zijn film te transfereren. Een exquise prent die je niet mag missen op ons festival.

“Een van de meest geraffineerde en sexy thrillers van dit jaar” - Entertainment Weekly

 

OV: KOREAANS, JAPANS
OT: NEDERLANDS